ביאור בפזמון סליחות שבת ג' (למנהג ג'רבא וטריפולי) ידבר פי בסוד אלפי וכו'. ואני שח וכו'. נראה לי שהוא"ו במקום "כי" כמו ועבדיך באו לשבר אוכל (בראשית מ"ב י'). ע"ש בפירש"י. וכן הוא אומר מה תתן לי ואנכי הולך ערירי וכו' (שם ט"ו ב'). וקרוב לזה גם מה שכתוב ואם אקח וכו', ואם תאמר אני העשרתי את וכו' (שם י"ד כ"ג). ומשום שרוצה לרמוז את וא"ו דיוש'ף משמו דחק כן. והוא חוזר למה שאמר לעיל כי נכסוף נכספתי וכו' קומה ה' למנוחתיך, שהכוונה קומה ה' ויפוצו אויביך וגאל ישראל ותגיע למנוחתיך על דרך עמו אנכי בצרה. והוסיף כי אני שח וכו'. לכן אברך וכו' פי' ובאותו זמן אברך וכמ"ש בנחמיה (ב' ט"ז) וליהודים וכו' עד כן לא הגדתי שהוא כמו ע"כ עד עתה ע"ש ברש"י.
ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך. נ"ל שאע"פ שלא יכון לדעת רבותינו הביאם רש"י (דברים כ"ח ו') מ"מ הרי אי אפ' לפרש כן בהפכו (שם י"ט) אלא פשוטו הוא בבואך מהמלחמה ובבואך אליה וכדמסיים יתן ה' את אויבך וכו' (במדבר כ"ז י"ז) ואצאה אל העם הזה ואבואה (דה"ב א' י') אליהם בצאתך לפני עמך (תהלים ס"ח ח') יצאת לישע עמך (חבקוק ג' י"ג) הלא ה' יצא לפניך (שופטים ד' י"ד) ועוד. וה"נ ר"ל ברוך אתה בבואך למנוחתך וברך אתה בצאתך לישע עמך. אף שהקדים המאוחר. א"נ שמא ט"ס נפל וצ"ל לכן יברך ביו"ד. עד"ה ושמו את שמי ענב"י וכו' (במדבר ו' כ"ז) ע"ש ברש"י לשרתו ולברך בשמו (דברים י' ח' וכ"א ה'). ור"ל לאותו זמן, שמך יברך אותנו בעירך וכו'. ששון ישעי נ"ל שהכוו' על המשיח. והוסיף נוה רגעי וכו' בלא וא"ו כמו אדם שת אנוש. דה"א א' א') וניחא מה שסיים שלח ובנה וכו' דשלח קאי אמשיח ובנה קאי אנוה. מאת מו"ר רבי מצליח חדאד הי"ו