Menu
שאל את הרב
print
אא

א. בברכת על הצדיקים... ועל חסדך..נשעננו, מדוע בכל הסידורים ה-נ הראשונה בשוא נח ולא נע (לפי הכלל: שתי אותיות זהות הראשונה בניהן בשוא -תהיה שוא נע, וכן בפועל קשה מאוד ואולי אי אפשר לבטא הראשונה בנח-חייבים מעט להניע ה-נ).
ב. מהם הכללים למילים עם קמץ קמץ-מתי יהיו מלעיל ומתי מלרע? לדוגמא: למה יאמרו מצרים (מלעיל) ולמה אין מערבין בה דבש (מלרע),אל תעש עמנו כלה (מלרע)-לפי זכרוני המילה כלה תמיד מלרע-מדוע לא יהיה במלעיל?

הרב אמיר דאדוואנד

א) הכלל הנ"ל בטל כאשר בהברה שלפני כן נמצאת ההטעמה. כמו כאן שההטעמה נמצאת בעי"ן.
ב) ב'שמות' כמו כלה וכדומה – כל קמץ קמץ יהיה מלרע. ב'פעלים' – יש כללים שונים ואין כאן מקום. ב'מלות הקישור' – יש גם כן כללים שונים. אתן לך כלל לגבי 'למה' בלבד: כל למה היא מלעיל * לבד ממקום שהמלה אחריה מתחילה באחת מאותיות א"ש עז"ה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן