Menu
שאל את הרב
print
אא

המגן אברהם (בסימן י"א ס"ק כ"ג) כותב שיש אומרים שלא לעשות קשרים בראש חוטי הציצית, ושהוא שמע שזה כמוסיף על הקשרים. ובסימן י"ב (סק"ה) כתב שיש תקנה להימנע מספקות בכשרות ציצית שנפסקו חוטיה אם יעשה קשרים מיוחדים באופן שידע להתאים בין ראשיו של כל חוט.
א. מה דעתו אם כך? האם לעשות קשרים או לא והאם זה מוסיף על הקשרים?
ב. האם ניתן להגיד שהתקנה שכתב בסימן י"ב (סק"ה) באה רק כדי לתת עוד תירוץ למ"ש בתחילת דברי גבי הקושי בלשון השו"ע ושבאמת סובר שלא לעשות קשרים כאלה?

הרב מצליח מאזוז

שני המקומות הנ"ל אינם דומים אחד לרעהו כלל, דהנה מה שכתב המגן אברהם בסימן י"א, שם הביא בפשטות שלאחר שהציציות קשורות אין לעשות קשרים בראשי החוטים והוא כמוסיף על הקשרים (אגב אין זה למעשה כמו שכתב הבן איש חי (פרשת נח שנה ראשונה הלכה י"ד). אולם בסימן י"ב כתב "שבשעה שאדם מטיל הציציות" יש לעשות סימן מסויים לארבעה חוטים שבצד אחד כדי שבמהלך הקשירה לא יתערבבו לו ובלאו הכי כאשר יפסקו יהיה ספק אם מדובר בחוט אחד או שניים ולכן יעשה סימן ואין הבדל אם הסימן בקשירת ראשי החוטים או נתינת צבע וכדומה ובלאו הכי נסתלק השאלה השניה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן