שני המקומות הנ"ל אינם דומים אחד לרעהו כלל, דהנה מה שכתב המגן אברהם בסימן י"א, שם הביא בפשטות שלאחר שהציציות קשורות אין לעשות קשרים בראשי החוטים והוא כמוסיף על הקשרים (אגב אין זה למעשה כמו שכתב הבן איש חי (פרשת נח שנה ראשונה הלכה י"ד). אולם בסימן י"ב כתב "שבשעה שאדם מטיל הציציות" יש לעשות סימן מסויים לארבעה חוטים שבצד אחד כדי שבמהלך הקשירה לא יתערבבו לו ובלאו הכי כאשר יפסקו יהיה ספק אם מדובר בחוט אחד או שניים ולכן יעשה סימן ואין הבדל אם הסימן בקשירת ראשי החוטים או נתינת צבע וכדומה ובלאו הכי נסתלק השאלה השניה.