שאל את הרב
print
אא
מהרי"ץ האריך בפירושו חלק הדקדוק בפרשת נח (פרק ט פסוק כט) על המילה 'ויהיו', לחזק את מסורת תימן שנוהגים [בשונה ממסורת האשכנזים והספרדים] לכתוב בספרי תורה התימנים 'ויהיו' ולא 'ויהי'. וסיים שם בזה הלשון: ומסורת סייג לתורה, וספר תורה שנמצא חסר וא"ו זה, הרי הוא פסול כחומש בעלמא וכו', ומינה לא תזוז. עד כאן לשונו.
ברצוני לשאול האם בבית כנסת תימני שפוסקים כשיטת מהרי"ץ, יהיה מותר לקרוא בספר תורה אשכנזי או ספרדי ולברך עליו בשבת קודש, כי לכאורה לשיטת מהרי"ץ ספרים אלו הם כחומשים בעלמא [יש סך הכל עוד כשנים עשר שינויים בין מסורת תימן לשאר הקהילות] ויש חשש לברכה לבטלה.

הרב רחמים מאזוז

הנוהגים כשיטת מוהרי"ץ צריך לשאול אותם, כי הם לא ישמעו, רק להוראת רבם, ולנו כבר הורה זקן מרן הגאון רבי עובדיה יוסף נר"ו בשו"ת יחוה דעת (חלק ו' סימן נו) להכשיר לעלות גם בספר תורה שלהם. והאמת והשלום אהבו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0