שאל את הרב
print
אא
אינני מבין מדוע דעת ראש הישיבה להגיד "פרי" עם פ"ה דגושה ולא רפויה הרי עדיף לדמות למלה בורא בישעיה (מב, ה) בורא השמים, ששם בורא מוטעם בשופר מהופך שזה טעם משרת מאשר לדמות למילה קונה בפסוק קונה שמים וארץ?

רבני בית ההוראה

לא נכון להטעים בישעיה תיבת "בורא" וגם "ונוטיהם" חוזר על "השמים" ולכן תיבת בורא בטעם משרת כדי שתתחבר עם ונוטיהם ולא כמו שהבין כבודו שהיא בטעם משרת כדי שתתחבר עם "השמים", מה שאין כן במקרה שיש רק פעולה אחת כמו קונה שמים וארץ וכן בורא פרי העץ הפעולה תבוא בטעם מפסיק שתפקידו כמו נקודתיים בספרות של היום.
ועוד דע לך, שלעולם יבוא בסוף הפסוק טרחא או מאריך טרחא או טרחא מאריך ולא שום טעמים אחרים וע"כ האפשרויות כאן במלים בורא פרי הם: או במאריך טרחא או בטרחא מאריך, ופשוט שלהטעים בורא במאריך ופרי בטרחא אינו נכון שהרי פרי מחובר ל"העץ" ולא לבורא וע"כ האפשרות הנכונה בורא בטרחא ופרי העץ במאריך סוף פסוק או מקף סוף פסוק.
ע"ה טימור שיש ס"ט
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0