בענין תפלין של ר"ת דעתו שאפשר וכדי להניחם אף קודם נישואין (שנים אחדות אחר בר – מצוה), ושהם משום ספיקא דאורייתא. ושאפשר להניחם לכתחילה יחד (רש"י ור"ת) וכמנהג הספרדים מדורי דורות, אף אם ע"י כך תפלין של רש"י בהכרח שיהיו מונחים על הקיבורת מעל חצי הזרוע. והמניחים תפלין של ר"ת אחר התפלה, כדאי שיקראו אתם כל הארבע פרשיות. עיין בכל זה בספרו מקור נאמן חלק א' (סי' ס"ז – ע"ה).
ולגבי יציאת השבת, דעת מרן ראש הישיבה נר"ו במאמר שבסוף משנה ברורה חלק ג שבהוצאת מכון הרב מצליח בקונטרס בין השמשות, שאין דעת ר"ת מצטרפת לספק ספיקא כלל, רק לענין תפלת מנחה בין השמשות, שכבר נהגו העולם מאז ומקדם להתפלל מנחה בבין השמשות. אם כי לענין מוצאי שבת דעתו שכדאי ונכון לחוש לדעת ר"ת לחומרא דוקא, אף באיסורים דרבנן ולהוציא את השבת כר"ת.