שאל את הרב
print
אא
מה שכתב הרמב"ם במורה נבוכים (פרק סא) ששם הוי"ה ברוך הוא "מורה על עצמו יתעלה הוראה ברורה שאין בה שיתוף", "לא שיהא נגזר" ובפרק ס"ב שם: "שאינו ידוע אצל כל האדם היאך לבטא אותו" - האם מסכים להוראת מרן הבית יוסף שצריך לכוין בו "היה הוה ויהיה" (שהוא נגזר משורש היה, ויש בו שיתוף לשאר הנבראים)?

מרן ראש הישיבה

בודאי אינו ידוע איך לבטא אותו, רק לכהן גדול ביום הכפורים. "הוראה ברורה שאין בה שיתוף" כלומר לא כשם אלקים או צבאות שמשמשים קדש וחול. הכוונה מלשון היה הוה וכו' היא כוונה פשוטה. אבל העומק אין ידוע לנו. אין שום דבר בעולם שהוא היה הוה ויהיה רק השי"ת בלבד!
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0