Menu
שאל את הרב
print
אא

1. בסימן של"ז סעיף ב' בהגהות איש מצליח (הערה 2) כתב שאם ישפכו מים מועטים מותר לסופגם במטלית מיוחדת לניגוב רצפה. האם דבר זה מותר גם כשסמרטוט הרצפה מלוכלך או שיש לחוש בזה משום שריתו זוהי כיבוסו?
2. בסימן של"ה סעיף ד' כתב בשלחן ערוך שאם זב תירוש מגיגית של ענבים יניח שם מיטתו וכו' ויכול להניח שם כלי לקבל הדלף וכו' וכשיתמלא לא יזרקנו בכלי אחר שלא יבטלנו מהיכנו, אלא מריקו בתוך הגיגית שהיא מבוטלת מהיכנה ע"י משקים שבה - משום משקים שזבו. וקשה לי הרי הגיגית מלאה בענבים ומסתמא המשקים שהם מוקצה ממלאים רק את מיעוטה , וא"כ הגיגית היא בסיס לדבר האסור והמותר, וכאן המותר חשוב יותר (רוב הענבים)? וא"כ למה כתב מרן שהגיגית מבוטלת מהיכנה?

הרב אדיר כהן

1. אין זה דרך ליבון אלא דרך לכלוך. עיין במקור הדברים בספר מנוחת אהבה חלק ב' (פרק ב סעיף ה' ופרק יב סעיף ה).
2. כנראה יין חשוב יותר מענבים מרובים.
* נראה שעיקר הגיגית עשויה לצורך התירוש ולא לצורך הענבים שהם עצמם נתונים שם לצורך התירוש. ולכן הגיגית בסיס לתירוש ונאסרת. ועוד שגם אם אין הגיגית בסיס לאיסור מחמת ריבוי הענבים שבתוכה מכל מקום הרי אסור לטלטלה שלא לצורך וגןם זה נחשב ביטול כלי מהיכנו. וכשמוסיף שם את התירוש שזה אינו אוסרה יותר ממה שכבר היתה אסורה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן