Menu
שאל את הרב
print
אא

1. מה המקור שבתקופת בין המצרים אומרים תיקון חצות בצהריים?
2. האם יש עניין לאומרו בחצות היום בדיוק?
3. למה אסור לשבת על הרצפה בתיקון חצות?

הרב אדיר כהן

1-2. על פי דברי רבינו האר"י זל בשער הכוונות (ענין בין המצרים). ושם נכתב אחר חצות היום (וחצות לילה כתב בשער הכונות ענין דרוש הלילה דעם חצות ממש אך כאן לא מצאנו כן) ולכן אם אי אפשר בחצות היום בדיוק, אפשר גם סמוך למנחה כמו שכתב מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה שליט"א בדבריו הנדפסים בסדור איש מצליח לתשעה באב (עמוד 15).
3. כך נהוג גם בתקון חצות שעושים בלילה על פי האר"י בשער הכוונות לשבת על גבי הקרקע (עיין כף החיים סימן מ' אות יט). אך על פי הקבלה צריך להפסיק בבגד בינו לבין הקרקע אפילו עם בגדיו כמו שכתב מרן החיד"א בברכי יוסף (סימן תקנ"ב סעיף קטן ח). ויש מקילים בקרקע מרוצפת ובפרט בארץ ישראל (עיין בספר חזון עובדיה – ארבע תעניות עמוד עד"ר).

שאלת המשך: האם אומרים בערב ראש חודש תיקון חצות?

האם בערב ראש חודש אב אומרים תיקון חצות בצהריים?

רבני בית ההוראה

לא אומרים (סידור איש מצליח לתשעה באב עמ' 13).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן