Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע אין מפיק בה' במילה "ושערה" בפרשת תזריע (פרק י"ג פסוק ד') ?

מרן ראש הישיבה

שלא כדין. אין טעם בזה בספרים.

שאלת המשך: “ושערה” לא מפיק ה”א

מדוע המילה "ושערה" בפרק יג' פסוק ד אינו מפיק ה"א ובפסוק כ' המילה ושערה במפיק ה"א?אפשר לענות לענ"ד עפ"י הכלל שהביא רש"י על הפסוק לעיל פרק יב פסוק ד: וּשְׁלֹשִׁים יוֹם וּשְׁלֹשֶׁת יָמִים תֵּשֵׁב בִּדְמֵי טָֽהֳרָה בְּכָל קֹדֶשׁ לֹֽא תִגָּע וְאֶל הַמִּקְדָּשׁ לֹא תָבֹא עַד מְלֹאת יְמֵי טָֽהֳרָֽהּ רש"י: בדמי טהרה. לא מפיק ה"א, והוא שם דבר, כמו טוהר. ימי טהרה. מפיק ה"א, ימי טוהר שלה: טהרה הראשון הוא שם דבר והשני הוא במשמעות של נסתר לנקבה, הטהרה שלה. וכך ניתן לפרש את ההבדל בין ושערה בפסוק ד' שם דבר השער. ובפסוק כ' בלשון נסתר לנקבה השער שלה. האם אכן ניתן לפרש כך?

הרב חנוך הכהן

אבל לא מצאנו “שערה” שהוא שם עצם אלא “שער”. ומה שנוהגים היום לקרוא שערה לחוט אחד של שער, לא נמצא בתנ”ך. ובפסוק הזה בלא”ה א”א לומר כן, כי אין כוונתו לחוט אחד של שער אלא לכל השערות שיש בנגע.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן