Menu

שאל את הרב

סינון אפס

רבנים

נושאים

עבור לשאלה מספר:

מאגר שו"ת (סה"כ 18067 שאלות)
המעניינים
אחרונים
הנצפים ביותר

קריאת מלים עם מקף

“מקף” כשמו כן הוא מקיף את שתי המלים ומצמידם יחד (כמו “אין מעשרים אלא מן המוקף”). המושג קו מפריד הוא סימן פיסוק חדש ואינו טעם מטעמי המקרא (וגם צורתו שונה בכך שהוא דק וארוך יותר ולפניו ואחריו יש רווח, לעומת המקף שהוא עבה וקצר וללא רווח לפני ואחרי).

שמות אישים בתורה

אם כוונתך כשכתבת “שמות” על שמות כמו “הבל” ו”מתושלח” שהסגול שבהם משתנה לקמץ, אזי הכלל הוא ידוע שכל מלה שמסתיימת ב”שש נקודות”, כלומר, סגול סגול, כגון כֶּסֶף, אֶרֶץ, משתנה הסגול הראשון בטעמים אתנח וסוף פסוק לקמץ. וסימנך “אָפֵס כָּסֶף” אפ”ס ר”ת אתנח סוף פסוק, שבהם ינוקד כָּסף ולא כֶּסף.
גם מלה כמו “מתושלח” שמסתיימת בסגול ופתח, עיקרה הוא סגול סגול אך בתחבר ניקוד זה עם אות גרונית (א’ה’ח’ע’) הסגול ייהפך לפתח, כמו פֶּסַח, פֶּתַח. וכן גם מתושֶׁלַח (ועיקרו מתושֶׁלֶח – קשה למבטא), וממילא בהגיע באס”ף, כאמור, הסגול הראשון ישתנה לקמץ, כמו פָּסַח, פָּתַח, וכן מתושָׁלַח.

ניקוד המילה “הטיחה”

המלה “הטיחה” שרשה ט.ו.ח. וא”כ כבכל הפעלים מגזרת נע”ו, פה”פ רפויה, כלומר הט’ רפויה, וניקוד המלה “הֵטִיחַ” לנסתר, ובכינוי לנקבה “הֵטִיחָהּ”.

לגבי גירסאות אחרות אינני מכיר, ואינני מבין מה ענין לגירסא שייך כאן.
+ טען עוד
לא מצאת את התשובה?
שלח שאלה לרב

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן