אמירת "ברכנו בברכה המשולשת" כשאין כהנים, דין הלל ביחיד
1) לא לשנות בלי סיבה.
2-3) בכלל של ראש חדש, הספרדיםלא יברכו עליו גם כשיש מנין. והאשכנזים נהגו לברך (גם ברכה אחרונה) לקרוא את ההלל אף כשאין מנין (ע' סי' תכ"ב ס"ד).
1. דעת מרן בשו"ע (סימן תכ"ו סעיף ד') לברך ברכת הלבנה כשיעברו שבעת ימים שלמים. ולכתחילה צריך לחוש שיהיה שבעה ימים מעת לעת מזמן המולד כדברי המקובלים. ואם הזמן במוצאי שבת ועדיין לא הגיעה מעת לעת בזמן המולד ונתקבצו הקהל לברך, כתב מרן הראשל"צ בחזון עובדיה (חנוכה בהלכות ברכת הלבנה עמוד שס"ב) שיש להם על מה שיסמוכו לברך עתה. ובפרט אם יש לחוש בזמן החורף שתתכסה בעננים. ודעת הגאון הרב משה לוי זצ"ל בספרו ברכת ה' ח"ד (עמוד ער) שיש להמתין אף במקרה זה כמה שעות] ולאשכנזים יכולים לברך כדעת הרמ"א והאחרונים מג' בחודש אלא אם כן קרוב למוצאי שבת נוהגים לחכות למוצ"ש (בימות הקיץ) כמו שכתב הרב שמלת בנימין (קע"ו ע"ב).