שאל את הרב
print
אא

לנוהגים לאכול בסעודה שלישית חלבי או שימורי טונה האם יוכלו לעשות ערובי תבשילין בגבינה או בקופסת שימורי טונה וכדו'?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

העירוב צריך להיות מפת ותבשיל (כמבואר בש"ע או"ח סימן תרכ"ז ס"ב) ומעושן בכלל תבשיל (כמבואר שם בס"ה) ולכן בטונה אפשר לעשות עירובי תבשילין מאחר שהוא עובר תהליך בישול כלשהו. אך בגבינה אין לעשות עירובי תבשילין (ע' בחזון עובדיה ארבע תעניות עמ' רנ"ט ובאור לציון ח"ג פכ"ב ס"ב. וצ"ע לע"ע. ואכמ"ל).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן