מותר וחייב לענות אמן (עיין בספר ברכת ה' חלק א' פרק ו' סעיף ט'), ואע''פ שבהערה שם חילק בין מחלל שבת בפרהסיא שדינו כנכרי, ואסור לענות אמן, לדינא נראה לי לסמוך על הרב רב פעלים ח''ג (חאו''ח סוס''י י''ב) שהובא בברכת ה' שם, שמתיר לענות אמן כיון שאין מתכוין לעבודה זרה. ובפרט במקום איבה. אחר שיש פוסקים שסוברים שאין נקרא מחלל שבת בפרהסיא עד שיעידו עליו בפניו בבית דין. וגם יש אומרים שנחשבים כאנוסים אחר שאין אנו בקיאים בתוכחה (עיין שו''ת יביע אומר ח''ז חאו''ח סי' ט''ו) ובפרט בברכה ראשונה שיש לתלות שלא קרא ברכות השחר ולא ברכות התורה, ואם כן אינה ברכה לבטלה. רק בקדיש יש תקנה פשוטה וקלה, שעוד אחד יאמר אתו קדיש. והכל על מקומו יבא בשלום.