Menu
שאל את הרב
print
אא

כבוד הרב שלום וברכה. לפני מספר חודשים אחד מהעובדים במקום העבודה שלי התחיל להביא לי בכל חודש סכום של 250 ש'. בפעם הראשונה שהוא הביא לי שאלתי אותו אם לתרום את זה לבית כנסת/ לרב שלנו והוא אמר שעדיף שאני יעביר למשפחה שזקוקה שאני מכירה. ומאז כל חודש הוא מניח לי על השולחן והולך. בעלי חשב על כך ואמר שאולי אותו עובד רצה להביא את זה לנו ולא היה לו נעים ומכיוון שאנו זקוקים לכך אנו יכולים לקחת את זה לעצמנו. (למרות שאני ובעלי שנינו עובדים, יש לנו משפחה עם 6 ילדים,ובעלי קובע עיתים לתורה בכל יום). האם זה נכון? האם זהו לא גזל? מה עדיף לעשות? אשמח לקבלת תשובה בהקדם.

הרב אביחי נחום

התורם גילה דעתו שרוצה לתת את הכסף למשפחה נזקקת, וממילא אם אתם מוגדרים כנזקקים, וכגון שאין במשכורות שאתם מקבלים די צורכיכם, אפשר לקחת את הכסף.

אם אתם מסודרים והמשכורות שלכם מספיקות להוצאות הבית מדי חודש בחודשו, לא נכון לסמוך על אומדנות שאינן ברורות ויש להעביר את הכסף למשפחות נזקקות. [או לחילופין אפשר לברר אצלו ע"י אדם אחר שיברר הדבר לפי תומו, אם הדבר אפשרי וכך לצאת מידי ספק].

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן