ראשי תיבות
וצור ישראל יצילנו משגיאות ויראנו מתורתו נפלאות.
לכבוד הרבנים, אני רואה שגם בקרב ציבור לומדי התורה הספרדים מקובל יותר ללמוד משנה ברורה מאשר כף החיים עד כדי שגם הספרים של פוסקי ספרד עם כל מיני נדונים שיוצאים מהשו"ע הדפיסום סמוך למשנה ברורה וכן יצא הוצאת איש מצליח וכו.. ובאתי לשאול חכם בקיא מדוע? השאלה השנייה, אני ברוך השם זוכה ללמוד ההלכה משורשה עם הש"ס והפוסקים, רציתי לשאול, הגמ' בע"ז אומרת אם היו שני חכמים אחד מטהר ואחד מטמא הלך אחר הגדול בחכמה ובמניין ואם אין אתה יודע בדאו' לחומרא ובדרבנן לקולא והובא ברמ"א בחו"מ ס"כה סע' ב'. האם בדורנו אדם שלא עושה לו רב אחד לכל דבר כך צריך לנהוג בפוסקי זמנינו או שיכול לסמוך על דיעה שהיא לא יחידאה אומנם לא תמיד היא הרוב וכמובן שיהיה פוסק שהתקבל בצבור כהגר"ע יוסף והבא"ח ושלא יקל נגד מרן ונגד מנהג וכו.. ואם נגיד שצריך האם יכול לעשות זאת רק בפוסקי ספרד הנהוגים בצבור או שצריך גם להחשיב ספק לחומרא עם פוסקי אשכנז ופוסקי ספרד שפחות נהוגים? וכמובן אינני במגמה להקל ואדרבה אני כמעט תמיד עושה כהדיעה המחמירה אם לא בשעת הדחק אך אני צריך לדעת מה עיקר ההלכה בזה?