איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
אני לומדת נגינה כבר כמה שנים, הנושא הזה מאוד מעסיק אותי. ראיתי שיש המון אוסרים נגינה מאז שחרב הבית. האם דעת הרב היא שאסור לנגן או שיש מקום להקל, ועוד ברצוני לשאול אם יש הבדל בין שירי קודש לסתם שירים? ועוד אם כלי הקשה(כגון דרבוקה תופים וכדו..) נחשבים ככלי שיר?
ללמוד מותר ובפועל יש לנגן רק בסעודת מצווה כגון בת מצוה או לשמח לב חולים ומדוכאים וכן במסיבות לילדים קטנים