היגוי האות ג’ רפה
עד כמה שידוע לי הג’ הרפויה היא בדיוק כמו הר’ המקובלת היום. ולגבי הבעיה כאשר היא נסמכת לר’ למי שאינו יודע לבטא, זכורני שמרן זצ”ל אמר בישיבה שכאשר הג’ הרפויה סמוכה לר’ יש לבטא אותה כג’ דגושה.

בברכת אשר יצר, הכ"ף של המלה 'כסא' (לפני 'כסא' כבודך) דגושה או רפויה? (בסידור עוד יוסף חי כתוב בשם רה"י שהיא דגושה, ובסידור איש מצליח היא רפויה).
רפויה ומשנה אחרונה עיקר