יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
למדנו בשיעורו של מרן ראש הישיבה, במוצ"ש פרשת בשלח, שתקופת הראשונים באשכנז הסתיימה בשמת ק"ט ולכן בעל תרומת הדשן ומהרי"ל, לא נחשבים מראשוני אשכנזי אלא אחרונים. רציתי לדעת כיצד אם כן מחשיבים את מהרי"ק (רבי יוסף קולון) ואת תלמידו רבי עובדיה מברטנורא, אשר חיו אחרי התקופה הזו באיטליה, אבל עדין לפני גירוש ספרד. האם הם ראשונים או אחרונים?
על גבול התפר. ובפרט הראע"ב שמאוחר הוא והיה חי באותה תקופה של גירוש ספרד קשה להחשיבו כראשון ממש.