קמץ ופתח
יש אולי כמה כללים בזה אבל גם הם לא דנים בכל האופנים.

שלום עליכם שמעתי שבפיוט אדון עולם במניגנות שבקטע "בטרם כל יציר נברא" כשמחברים במנגינה את בטרם לכל ומפסיקים קצת ואז אומרים יציר נברא זה נשמע שאתה אומר שלפני הכל היה יציר שנברא האם צריך להקפיד בזה או לא? מחילה אם זה לא מובן .
צריך להקפיד לומר : בטרם , כל יציר נברא .