הנצחת תורמים ממהדורא ראשונה
אין חיוב לחזור על התורמים, וכך נהוג בכמה ספרים.
(השו”ת מתוך עלון פניני הפרשה מספר 1113).
אפילו אם יש גוי שמקיים 7 מצוות בני נח והוא ראוי לכאורה לרוח הקודש כמו שכתוב ב"תנא דבי אליהו", איך זה מסתדר עם מה שכתוב: "ונפלינו אני ועמך. אמר ר׳ יוחנן משום ר׳ יוסי ביקש משה מלפני הקב"ה שלא תשרה שכינה אלא על ישראל ונתן לו, שנאמר ונפלינו אני ועמך" ("תורה תמימה" על התורה, שמות ל"ג, ט"ז) ?
זו שאלה יפה, אמנם ראה בש"ס מתיבתא בילקוט ביאורים עמוד קי"ט שהביאו מהרב אבן שלמה (אוירבך) שפירש לתרץ קושיא אחרת ע"פ דברי העקידה וספר העיקרים) שתפלת משה רבינו היתה שתשרה שכינה על כלל ישראל בזכות אלו שראויים להשראת השכינה. ומה שביקש משה שלא תשרה שכינה על הגויים היינו שלא יזכו לכך שתשרה שכינה על אלו שאינם ראויים בזכות הראויים. ולפי פירוש זה מתורצת השאלה.