בעיקר דברי החס"ל שסמך עליו מרן רה"י, ע"ע בספרו שו"ת בית נאמן חלק א' (סי' ט') מה שביאר בזה, שעדיף לעשות כך מאשר לעמוד לפני המלך כשיד אחת עם שרוול ויד אחת מחוץ לשרוול. ע"ש. ובזמן שלא רגילים ללבוש את חליפת הטלית, דהיינו במנחה וערבית, לובשים חליפה אחרת.
לענין שבת, אף שמן הדין אם טלית נחשבת חליפה הוא גם בשבת, מ"מ יש ענין להחמיר לשים חליפה (רק בשחרית של חול אם משאיר שרוול בחוץ, לדעת מו"ר עדיף שיהיה בלי חליפה), ולכן בשבת שאין תפילין, רוב בני הישיבה משתדלים לשים חליפה ועליה טלית. וכן מרן ראש הישיבה נר"ו נוהג כן (אלא שלעתים משאיר רק את הטלית מפני החום, לפי הענין). כפי שרואות עינינו. וכן נכון לנהוג. אך כובע לא שמים, אחר שמכסים ראש בטלית.