Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לברר מהי ברכתו של הבורגול המוכשר לאכילה ע"י שרייה במים או רותחים או צוננים, אכן מבואר במרן סי' רח דדגן שאכלו שהוא חי ברכתו פ"א (והגם שהבורגול כשנמכר כבר עבר הליך בישול מסויים ואחר כך מייבשים אותו כבר נתבאר במרן בשו"ת אבקת רוכל שאי"ז נחשב לבישול, כמדומני לגבי בישולי עכו"ם)עכ"פ הסברא לדגן חי שתיהיה ברכתו בורא פ"א הוא כיון שאין דרכו להיאכל כך(כך מבואר שם בביה"ל), משא"כ הבורגול שיותר דרכו ושיבוחו הוא ע"י השריה במים ולא בישול, האם בכה"ג לא תיהיה ברכתו מזונות (ואין צורך בנמעך כיון שהוא לא גרעינים שלימים)?

הרב רזיאל כהן

על הבורגול יש לברך "מזונות", שההשריה במים אינה אלא להסיר את היובש מהחטים שכבר היו מבושלים. ואין ללמוד ממ"ש באבקת רוכל (סי' ל') לענין בישולי גויים שהבישול הראשון נתבטל, דדוקא לענין בשו"ג מקילינן בסברות הללו. ולא גרע מהגיס ישראל מעט בסוף הבישול, דמועיל להוציאו מבישולי גויים (ע' יו"ד סי' קי"ג סעיף ו')

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן