Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלתי היא אם מלאכת קורע היא על לתקן משהו ומלאכת מחתך היא רק על חיתוך על פי מידה אזי למה רק לכאורה מותר לחתוך נייר בשביל לנגב את הפה או את הידיים, הרי אם אני לא עושה את זה לפי מידה וחותך בידיים לא בכלי הדבר אמור להיות מותר אז למה ראיתי שאוסרים ? או אפילו לגבי נייר טואלת טוענים בשל כבוד הבריאות מותר לחתוך למה לא בנקל מותר? הרי לא חותך לפי מידה או ולא מתקן בזה משהו זה קריעה לשם השחתה אזי למה אסור? ומה הבדל בין זה לבין חיתוך עצי בשמים, שמותר לחתוך בידיים (צמח שכבר תלוש) כאמור בסימן שכב סעיף ה' בשולחן ערוך

הרב אהרן מאזוז

1. האוסרים לחתוך נייר כדי להשתמש בו, אוסרים משום תקון כלי וכמבואר בשו"ע (סי' ש"מ סעיף יג'). ע"ש.

2. מה ששאלת שזו קריעה לשם השחתה אינו מדויק, שהרי משתמש בנייר כדי לקנח את עצמו. ואף שאח"כ זורקו אין זו סיבה להתיר שהרי אסור לקטום קיסם לחצץ בו שיניו וכמבואר בש"ע (סי' שכ"ב סעיף ד' וכמב' שם) אף שזורקו לאחר מכן. ומ"מ יש מתירים בזה כיון שנשחת הנייר בשימוש בו אין זה חשוב כלי. עי' מנוח"א ח"ג פרק ט"ז סעיף י' ובהערות שם מס' 22.

3. מותר לחתוך עצי בשמים כיון שאין עושה מהם כלי, שאינו משתמש בהם רק נהנה בריח שלהם אבל כל שמתכוין להשתמש בהם כגון לחצץ שיניו וכדו' אסור וכמבואר בשו"ע (סי' שכ"ב ס"ד) וכמב' שם (ס"ק יג').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן