Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום הרב אני גר בנתיבות ואני ג'רבאי ולא זכיתי להבין את דברי הרב שהרב אמר בשם מרן הרב מזוז שבעניין נרות שבת צריך לבטל את המנהג ולברך רק לפני הברכה ובשאלה שאחרי זה בעניין ברכת ההלל וגם בענין שמדלגים על בית יעקב הרב אומר שממשיכים את המנהג ולא זכיתי להבין מה, מתי שבא מבטלים מנהג ומתי שלא בא משאירים כי אם את המנהגים ההאלה של ברכת ההלל ושלא אומרים בית יעקב משאירים אז שגם נשאיר שמברכים על נרות שבת אחרי ההדלקה [וכך סובר מורנו ורבנו המרא דאתרא דנתיבות הרה"ג פינחס כהן שליט"א

הרב משה חדאד

 יש כללים בהלכה. יש מנהגים שגובלים בספק ברכה לבטלה ואי אפשר להמשיך בהם, למשל ברכת הדלקת נרות אחרי ההדלקה יש בזה ברכה לבטלה לדעת הרמב"ם ומרן, ומרן הגר"ע צעק על זה הרבה כידוע, ויש לבטל המנהג, בדברים אחרים שאפשר למצוא בהם סמך למנהג משאירים את המנהג על כנו, גם בעניין ברכת ההלל לכתחילה ראוי שלא לברך, אלא שמוהרח"ך (רבי רחמים חי חויתה ע"ה) הורה שבנתיבות אפשר להמשיך במנהג כי זו קהילה שנוסדה ע"י יוצאי תונס, ומרן ראש הישיבה כתב שלולי אמר כן מוהרח"ך היה ראוי שלא לברך, והסכים עמו מרן הגר"ע יוסף ע"ה, וראה בכל זה באורך בהקדמתו של מרן שליט"א לספר ברית כהונה בהוצאת מכון הרב מצליח. איזה מנהגים משנים ובאיזה ממשיכים. ומשם בארה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן