Menu
שאל את הרב
print
אא

אני עובד בחברה ציבורית ואחד מהעובדים שלמעשה הוא גם חבר שלי מועל בתפקידו רוב הזמן. המעילה מתבטאת בכך שהוא רוב היום גולש בפייסבוק ורואה סרטונים, וכאשר הבוס נכנס לחדר הוא מיד מכבה את זה ומתחיל לעבוד.. בנוסף גיליתי לאחרונה שהוא גם מועל בכספי החברה. ניסיתי לדבר איתו בצורה מאוד כללית מספר פעמים בעבר ולהגיד שאם לא נעבוד קשה כצוות המצב של החברה יכול להתדרדר ואנחנו יכולים לאבד את מקום העבודה.. ולמעשה זה מתחיל לקרות שאכן המצב של החברה מתדרדר ופוטרו כבר מספר אנשים ואולי אנחנו לקראת סגירה או מכירה של החברה. בשיחות לא הזכרתי את נושא הגניבה של הכסף, אלא דיברתי יותר על זה המקום הזה ממש טוב ואנחנו חייבים להשקיע וכו' ולצערי זה עזר לכמה ימים ולאחר מכן החבר חזר לסורו.. אני נמצא במחלוקת מאוד פנימית כי מצד אחד הפרנסה שלי וגם של אחרים על הפרק ומצד שני הוא חבר טוב.. בנוסף חברים נוספים שניסו לדבר איתו זה הוביל רק לריב בניהם והוא כעס שאנשים מתערבים בענייניו ומכחיש שהוא לא עובד רוב היום. השאלה: אני אישית הייתי מעדיף להימנע מלעשות משהו, והשאלה שלי האם אני מחוייב על פי הלכה ללכת לבוס ולדווח על המצב?

הרב מאיר גבאי

התנאים שמותר לספר לשון הרע:

א. אתה בעצמך ראית שהוא מועל ומבזבז זמן.

ב. לדעת שהדבר אכן אסור ע"פ ההלכה (נכון זה אסור – גזל).

ג. צריך להוכיחו (אתה טוען שהוכיחו אותו ולא שמע).

ד. דיוק, לא להגזים ולספר רק את מה שעשה בדיוק.

ה. מטרה לתועלת (זה תועלת לכל החברה וגם להצילו מגזל).

ו. ואין פתרון אחר (תחשוב אולי יש פתרון אחר, אולי תכתוב לו מכתב אנונימי, לא בכתב שלך. שעומדים להודיע לבוס אם לא יפסיק מלגזול ולשחק במכשיר).

ז. זה לא יזיק לו יותר מדין תורה (אם יפטרו אותו זה הדין).

א"כ קיימים כל התנאים תבדוק אות ו', ובמידה ולא עוזר, יש לתת מכתב לבוס על מעלליו. ואפשר לעשות בעילום שם כדי למנוע ממך חיכוכים. וסתם, לא כדאי להתחבר לאיש כזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן