כיריים בפסח
אין חובה לקחת כירים חדשות, צריך לנקות אותם היטב ואח”כ לעשות להם הגעלה. ומכל מקום טוב שיהיו כירים לפסח.
בספרו של רה"י שליט"א, "ה' נסי- חלק ראשון- ענייני פסח"- כתוב בהלכות פסח בקצרה, ביטול חמץ, הלכה ג' (עמוד י"א)- "... ומנהגנו לומר בפעמיים הראשונות "הפקר" כנדפס בס' לשון חכמים להגרי"ח ז"ל, ובפעם אחרונה לומר סתם: ליבטיל וליהוי כעפרא דארעא. והכל אחד. חיפשתי בכל החלקים של ספר לשון חכמים, כף החיים ועוד ולא מצאתי את המנהג שכתב רה"י שליט"א. אבקש, אם אפשר, לכוון אותי למקור שממנו רה"י שליט"א הביא את המנהג.
מרן ראש הישיבה נר"ו במכתב ציין לספר לשון חכמים מהדורת תרפ"ט. וכנראה כיוון לנדפס שם בח"א סי' מ"ד (ויש מהדורות שנדפס בסי' ע"ג). ע"ש. ואמנם יש מהדורות שהושמט מהן נוסח הביטול לגמרי, והסתפקו ב"וכו". (ואולי לכן לא מצאת כלום). והוסיף לציין גם לכה"ח סי' תל"ד (אות כ"ז) שכתב כן בשם תשעה פוסקים (וזה פלא עליך שלא מצאת). ומכל מקום בפעם אחת ישמיט "הפקר" לחוש לסוברים שאינו מטעם הפקר.