Menu
שאל את הרב
print
אא

א. בילקוט יוסף שובע שמחות הל' מילה, כתוב שתינוק שנולד ביה"ש מלין אותו ביום שלאחריו. דהיינו אם נולד ביה"ש של סוף שני תחילת שלישי, ימול בשלישי. משום שביה"ש ספק יום. אולם בסעיף הסמוך כתוב, שמילה שנתאחרה ביום השמיני אחרי השקיעה, אפשר למול תוך י"ג דק'. ופסק זה בנוי ומיוסד ע"פ ס"ס, שמא ביה"ש יום ושמא הלכה כר"ת. ואני התלמיד שואל, מדוע הך ס"ס לא עשינו בסעיף הקודם, בתינוק הנולד ביה"ש, נימא ס"ס שנולד ביום. והרי לדידן אין הבדל בין שני המקרים, דכמו שמילה ביום השביעי, פסולה, כן מילה שנעשית בלילה (ליל תשיעי) ג"כ פסולה, וכמש"כ הרמב"ם והשאג"א כמובא בהערות בילקו"י. וא"כ צריך להבין מדוע אני לא נחשיב את הנולד בביה"ש כנולד ביום.

הרב רזיאל כהן

התירוץ האמיתי לזה, שהקולא למול בבין השמשות היא רק בשעה"ד, כגון שהזמינו אולם ואורחים, והמוהל איחר להגיע (בגלל חפץ חשוד בדרך וכדומה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן