מנין פועלים
אם אפשר להתפלל אחר כך אפילו ביחיד, עדיף יותר, ואם לא אפשר להתפלל פועלים בשעת הדחק כזאת.
מדוע מרן השו"ע פסק בסימן מ"ו שנשים מברכות ברכת שעשני כרצונו בשם ומלכות, למרות שלא נזכרה בגמרא, אבל אין לברך ברכת הנותן ליעף כח, כיון שלא נזכרה בגמרא. מה ההבדל ביניהם? במיוחד שברכת הנותן ליעף כח נזכרה בגאונים, וברכת שעשני כרצונו נזכרה רק בטור ובאחרונים. ולמה הספרדים לא נוהגים לברך שעשני כרצונו בשם ומלכות כפשט מרן ?
זה לא פשט מרן. מרן לא כתב להדיא שמברכים בשם ומלכות. ויש שהבינו בדבריו בלי שם ומלכות, וכן גם רבינו הטור אע"פ שמדגיש בכל הברכות לומר: בא"י אמ"ה וכו', כאן כתב ונוהגות הנשים לומר שעשאני כרצונו.