שאל את הרב
print
אא

מדוע מרן השו"ע פסק בסימן מ"ו שנשים מברכות ברכת שעשני כרצונו בשם ומלכות, למרות שלא נזכרה בגמרא, אבל אין לברך ברכת הנותן ליעף כח, כיון שלא נזכרה בגמרא. מה ההבדל ביניהם? במיוחד שברכת הנותן ליעף כח נזכרה בגאונים, וברכת שעשני כרצונו נזכרה רק בטור ובאחרונים. ולמה הספרדים לא נוהגים לברך שעשני כרצונו בשם ומלכות כפשט מרן ?

מורנו הרב רחמים מאזוז

זה לא פשט מרן. מרן לא כתב להדיא שמברכים בשם ומלכות. ויש שהבינו בדבריו בלי שם ומלכות, וכן גם רבינו הטור אע"פ שמדגיש בכל הברכות לומר: בא"י אמ"ה וכו', כאן כתב ונוהגות הנשים לומר שעשאני כרצונו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן