חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

כיצד יש להגות בקדיש את המילה "ואמרו אמן", האם תחת האות מ''ם זה שווא נע. וכן במילה "בעלמא", האם תחת האות למ''ד זה בשווא נע. אשמח גם לדעת את הטעם לכך.
"ואמרו אמן" המ"ם בשווא נח, כי אין שום סיבה שתהיה בשווא נע.
"בעלמא" הלמ"ד בשווא נח, והטעם כתב מרן שליט"א בהערה בסידור המדויק (עמ' 125 במהדורא הרביעית) שבלשון תרגום וארמית השווא שאחרי תנועה גדולה יתכן שהוא נח. והוסיף מרן שליט"א שמ"מ יש לעמוד קצת בעי"ן, ועיקר הנגינה בסוף המילה.