שאל את הרב
print
אא

כיצד יש להגות בקדיש את המילה "ואמרו אמן", האם תחת האות מ''ם זה שווא נע. וכן במילה "בעלמא", האם תחת האות למ''ד זה בשווא נע. אשמח גם לדעת את הטעם לכך.

הרב משה חדאד

"ואמרו אמן" המ"ם בשווא נח, כי אין שום סיבה שתהיה בשווא נע.

"בעלמא" הלמ"ד בשווא נח, והטעם כתב מרן שליט"א בהערה בסידור המדויק (עמ' 125 במהדורא הרביעית) שבלשון תרגום וארמית השווא שאחרי תנועה גדולה יתכן שהוא נח. והוסיף מרן שליט"א שמ"מ יש לעמוד קצת בעי"ן, ועיקר הנגינה בסוף המילה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן