שאל את הרב
print
אא

אשה שעשתה עיסה שלמה בשיעור חלה על דעת לחלק את העיסה, חלק לעשות לעוגה וחלק ללחם, ולא נשאר בעיסות שיעור חלה, האם צריכה להפריש חלה ממנה בברכה, או לא צריך להפריש חלה. ?? נ.ב. אם אפשר בבקשה לשאול את הרב יצחק יוסף שליט"א כי רק הוא הפוסק שלנו. "עשה לך רב" ...

הרב דקל כהן

אם אין בכל העישה שיעור חלה וכל אחת עשויה בעניין אחר ומקפדים שלא יתערבו זה בזו כמו שאחת עושה עוגה שמוסיפים לה סוכר ועוד מוצרים והשניה ללחם פטור מלהפריש חלה, כמו שכתב הגאון החזו"א יו"ד הלכות חלה (סימן קצ"ח אות ג') אבל אסור לעשות חלוקה זו בכוונה כדי לפטור עצמו ממצות הפרשת חלה (כמבואר ביו"ד ס"ס שכ"ד ובמפרשים שם)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן