Menu
שאל את הרב
print
אא

כתוב בהקדמת ספר החיים לרבי פרגאללא סרוסי "ולמנוחת נות ביתו האשה הצנועה וכו' בת מהרש"ך וכו' מרת אמימה". ולפי הלשון שמה אינני הבנתי אם אותה אמימה(שהיא כנראה בתו של רבי שלום הכהן) היתה אשתו של רבי פרגאללא סרוסי או של אחיו רבי כמוס סרוסי. וסיבת הבלבול בגלל הנקודה המפריד והמראה משפט חדש. עיין שם. עוד רבי משה כלפון הכהן כתב בספרו סיפור שלא היה יכול לשלם המס של 20 פרנק ומצאה על הרצפה טבעת זהב וכו' (עיין חכמי זרזיס) ושמה הזכיר את " חנות כמוס הסרוסי", ואם זה אותו אדם, הרי רבי פרגאללא ובניו היו בגאבס ולא בג'רבה. ודחוק לאמר שהיו שני אנשים אם אותם שמות באותה תקופה עם אותו חברים כמעט באותו מקום וכו'. לכן, שאלתי: 1) האם לרבי שלום הכהן היה בת בשם אמימה, ואם כן למי חיתנה? 2) מה היה שם אשתו של רבי פרגאללא סרוסי מגאבס? 3) רבי חי בן רבי פרגאללא סרוסי חיתן את בתו גוזלאנה לחי בן בנימין סרוסי מגאבס, מי הם, ומה שורשם? 4)למה כתוב על מצבת רבי שאול הכהן התואר "המקובל"? 5) האם אביו של רבי יצחק צרור הינו אליהו? 5) האם רבי יצחק צרור הינו ממשפחת צרור שהיתה באלג'ר, מרבי ידידיה רפאל שלמה צרור (מזרע הרשבץ)? תודה.

הרב אדיר כהן

אענה על חלק מן השאלות שיש לי תשובה עליהם 

מהרש"ך המוזכר בהקדמת ספר החיים אינו רביח שלום הכהן שהרי מוזכר שם זצוק"ל בשנת התרע"ג ואילו רבי שלום נפטר בשנת התרפ"ו כך שיותר נראה שהכוונה לר' שאול הכהן וכנראה היתה  מזרעו (ולא כתוב שם "בת" מהרש"ך כמושציטטת אלא "מגזע" מהרש"ך) 

רבי שאול הכהן התעסק גם בקבלה כפי שחרטו על מצבתו (גם במצבה בג'רבא) וכן בספריו לעיתים נכנס לקבלה.

שמו של אביו רבי יצחק צרור "אליהו" עיין בשער ספר קול יעקב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן