Menu
שאל את הרב
print
אא

בס' דניאל ז:יג כבר אנש אתה – פרש"י הוא מלך המשיח. אולם לק' (פסוק יד) פי' "ולאותו בן אדם נתן ממשלת, האומות דימה כחיות וישראל דימה כבן אדם על שהם ענותנים ותמימים". משמע דמפרש דה"בר אנש" הוא כלל ישראל, ולא מלך המשיח בפרט. וכן לק' בפתרון החלום (פסוק יח) כתיב "ויקבלון מלכותא קדישי עליונין", ופרש"י "אלו ישראל שיטלו המלכות מהרביעית". ויותר מפורש לק' (פסוק כז) "וּמַלְכוּתָה וְשָׁלְטָנָא וּרְבוּתָא דִּי מַלְכְוָת תְּחוֹת כָּל שְׁמַיָּא יְהִיבַת לְעַם קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִין מַלְכוּתֵהּ מַלְכוּת עָלַם וְכֹל שָׁלְטָנַיָּא לֵהּ יִפְלְחוּן וְיִשְׁתַּמְּעוּן". ואפשר דהמלך המשיח הוא הדוגמא והסמל של כלל ישראל. ועדיין צ"ע. מה דעת הרב בזה?

רבני בית ההוראה

בשאלת חכם תשובה. אכן זו כוונת רש"י, אבל לא שמלך המשיח הוא הסמל והדוגמה לישראל, אלא שמלך המשיח הוא מלכות ישראל, ומלכות ישראל תנצח את כולם, והמלך שימלוך הוא מלך המשיח. וגם מה שכתב "האומות דימה כחיות" הכוונה שאת מלכות האומות דימה לחיות ששם ימלוך המלך שהיה באותם אומות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן