שאל את הרב
print
אא

מדוע בכל תפילת שמונה עשרה אנו פונים לקב"ה בללשון זכר למעט המילה "לך" ("ומי דומה לך", "מודים אנחנו לך", "נשמותינו הפקודות לך")?

הרב חנוך הכהן

מלה זו, אם היא בהפסק אומרים לָךְ (כ"ה בכל התנ"ך) גם בזכר ובכל הדוגמאות האלו היא בהפסק.

שאלת המשך: מה זה בהפסק?

מה הוא הפסק? סוף מילה? סוף פסוק? ולמה זה כך בהפסק?

הרב חנוך הכהן

  • סוף פסוק הוא ודאי הפסק, אך באמצע קטע לפעמים זה הפסק ולפעמים לא, תלוי בהגיון ושיקולהדעת.
  • לגבי השאלה למה זה כך – כך הוא בהרבה מילים בתנ”ך שבהפסק משתנה להם הניקוד, והטעם הוא כי העצירה גורמת לעשות שינוי בהגייה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן