Menu
שאל את הרב
print
אא

הגר בבניין מגורים בקומה התחתונה, ויש לו שם חצר, ורגילים לנפול שם דברים שונים מדיירי הבניין מלמעלה או מסתם עוברי אורח. מה דין הדברים שנופלים לשם? האם חובה מעיקר הדין להשיב אבדה או שזו מידת חסידות שהרי הם קנויים לבעל החצר מדין קניין חצר? אם זו חובה, האם יהיה מותר לקחת את כל הדברים שנפלו ולשים אותם בכניסה לבניין וכל מי שרואה חפץ שלו שיטול, או שיש לבעל החצר דין שומר וצריך להחזיר אך ורק לפי סימנים (הבעיה שלא תמיד באים לבקש, ולא שייך הכרזה כי מי שנפל לו יודע זאת וגם רואה את זה מהחלון)?

הרב מאיר גבאי

אין נקנה לבעל החצר רק דברים של הפקר או חפץ שרוצים להקנות לו ונותנים לו בחצרו. 
ויש מצוות השבת אבידה, אלא שאפשר להודיע לדיירים שמעליו היות ותמיד נופלים לחצרי מקלות כביסה ומשחקים, אני מניח אותם בפתח הבניין ואם יסכימו יעשה כן. מאחר ואלה דברים שאינם יקרים בדרך כלל ואין חשש שאדם אחר יקח מה שאינו שלו.
ומה שכתבת שמי שמפיל יודע שנפל לו, זה לא תמיד כך כי לפעמים ילדים קטנים זורקים מהחלון ובעל הבית אינו יודע, ונראה דגם באופן שיודע שנפל לו הוא חושב היום או מחר אבקשנו ולבסוף שוכח מזה ושוב שייך מצוות השבת אבידה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן