Menu
שאל את הרב
print
אא

בעניין הלכות קידוש החודש ב"יד החזקה" של הרמב"ם. שם הרמב"ם מסתמך על האסטרונומיה של אריסטו (ימי הביניים) כידוע, והמדע של היום לא מקבל את המדע של אותם זמנים, כגון: שהארץ באמצע והכל סובב סביבה, גלגלים וכו'.. כידוע. (ויש גם רבנים מפורסמים שאוחזים כשיטת המדע בימינו..). שאלותיי הן, האם אנחנו אומרים שהרמב"ם טעה בכל מה שהוא כתב על הלכות קידוש החודש על אף שיש שם חשבונות מדויקים להפליא, כיון שהוא הסתמך על מדע שהיום הופרך?. ואם אנחנו אומרים זאת על הרמב"ם, אז יוצא לכאורה שגם חז"ל שעיברו שנים טעו, כיון שלמיטב ידיעתי היה להם את אותו ידע באסטרונומיה שיש לחז"ל, (שהרי ליוונים להבנתי יש את המידע הזה מחז"ל) וזה כולל את חכמי הסנהדרין ונשיא הסנהדרין!. אשמח לדעת גם אם יש מי שכתב נגד המדע של ימינו והוכיח שהרמב"ם צדק והמדע דאז הוא הנכון!

הרב מאיר גבאי

זה לא משנה כלל אם זה בתוך גלגלים או בלי גלגלים, מסורת חז"ל הכי מדוייקת להפליא עד היום.

(ועד היום לא הגיעו למסקנא ברורה לגבי השמש אם היא מסתובבת או רק הכדור שלנו מסתובב-כך שמעתי.)

משל למה הדבר דומה לאדם שאומר לחברו ראובן אמור ליפגש עם שמעון ב10 בבוקר ואינו יודע אם ראובן נוסע לשמעון או שמעון נוסע לראובן – עיקר המסורת מתי זמן המפגש . והבן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן