שאל את הרב
print
אא
שאלה בעקבות שיעור בנושא. האם יתכן שקבלת ישראל : 'רצו - מתענין' יכולה להשתנות בימינו כאשר 'יש שלום ואין גזירה' עפ"י הבנת המפרשים בר"ה יח? 

הרב אדיר כהן

איזה שלום ?הסכם אוסלו?!
ובפרט שראשונים רבים סוברים שעתה קבלום בתור חובה ממש, וכן הסכמת גדולי האחרונים ועל צבאם מרן הש"ע (ר"ס תקנ"ו) וע"ע בספר חזו"ע ארבע תעניות (עמוד י"ג י"ד) באורך.

שאלת המשך:

אחהמ"ר, הגדרת 'שלום' ע"י הרשב"א (עין יעקב ר"ה עג:) - שישראל שרויים על אדמתן (לששון ושמחה'). ואילו 'אין גזירה ואין שלום' - שישראל שרויין על אדמתן בארץ האויב אלא שאין גזירה - ... לא רצו - אין מתענין. ורש"י פירש (שם), שאין יד עכומ"ז תקיפה על ישראל. הסכם אוסלו - אע"פ שהזיק לעם ישראל בצדדים רבים (אני תושב גוש קטיף 20 שנה), לא גרם ח"ו שיד הגוים תקיפה, והכל תלוי ברוח המנהיג ובגבורה העוטפתו, ות"ל, גויי העולם מבינים היטב את עוצמת ישראל (מקום 8 ברשימת המעצמות)

הרב אדיר כהן

כבר כתבתי שיש ראשונים שהסבירו הכוונה לזמן ביהמ"ק, וגם להחולקים (שרבים הם) כבר קבלום בתור חובה ממש. וכן פסק מרן הש"ע שקבלנו הוראותיו, וכדאי שכבודו יעיין בחזו"ע שציינתי אליו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0