קמץ ופתח
יש אולי כמה כללים בזה אבל גם הם לא דנים בכל האופנים.

בס"ד שלום רב, שאלה על איוב פרק א', פסוק ד': "וְשָׁלְחוּ וְקָרְאוּ לִשְׁלֹשֶׁת אַחְיֹתֵיהֶם" כיצד כתוב "שלשת" אחיותיהם ולא "שלוש" ? הרי לנקבה צריך שלוש ולא שלושת. תודה וברכה
בלא סמיכות אומרים "שלוש" אבל בסמיכות אף שבדרך כלל לשון "שלשת נופל על זכר כמו "שלשת ימים" אפשר לאמרו גם על נקבה