Menu
שאל את הרב
print
אא

א. מה המקור לכך שהאשכנזים שבאופן כללי מחמירים בהלכות בד"כ, שורשם ביד שמאל של אדם הראשון דהיינו גבורה, והספרדים שבאופן כללי מקילים בד"כ, שורשם ביד ימין של אדם הראשון ?
ב. כיצד הדבר מתיישב עם היותנו הדור האחרון שמתקן את העקבים של אדם הראשון (לאחר שכל הדורות שעברו תיקנו מהראש ועד אלינו את כל הקומה), דהיינו כיצד אנחנו יכולים להיות גם מהידיים וגם מהרגליים של אדם הראשון בבת אחת ?

הרב רזיאל כהן

זכורני שראיתי זה בדרשותיו של מרן הגר"ע זצ"ל וכדומה המקור מהחיד"א אבל לעת עתה לא מצאתי, ועיין למרן ראש הישיבה "במעדני מלך" באור תורה אלול תשמ"ג מפי ספרים וסופרים שהאשכנזים שמוצאם משבט בנימין (רחל) והספרדים משבט יהודה (לאה) וייתכן שתלוי זה בזה. ואחר החיפוש במחשב מצאתי מקור הדברים בספר מאור ישראל דרושים (עמוד רל"ב) בשם מרן החיד"א בכתביו. וכ"כ מרן ראש הישיבה בספר "בתורתך" (עמוד 575) והמקור הראשון בספר החיד"א למאיר בניהו עמוד קס"ה.
כנראה יש לדבר כמה בחינות, יש לנו השפעה מהידים ואילו אנו קרוצים מהירגליים בפרט אם נאמר שההשפעה משתלשלת מהשבטים (בנימין או יהודה וכנ"ל אתי שפיר טפי. ומ"מ בכל זה איני מבין כלל ומשיב רק בדבר השערא בעלמא

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן