Menu
שאל את הרב
print
אא

תודה רבה כבוד הרב, שכחתי לציין שגם הרמב"ם ביסוד הלכות תורה פ' ח כותב זאת. רציתי להעלות אפשרות בפסוק שהרב הביא. "תעבדון את האלהים על ההר הזה" בעולם העתיק העבודה המקובלת הייתה עבודת קרבנות כמו שמצאנו אצל הגויים וגם ראינו איוב שהקריב קרבנות שמא בירכו בניו את השם בלבבם, כלומר ההתגלות בטח ובטח לאומה שלמה הוא לא דבר צפוי וכלל לא מובן מכך תכנית של קבלת תורה מהבורא. דבר נוסף, את הדברים האלה הקב"ה אומר למשה, אך למי הדברים האלה נמסרים ? שמות סוף פרק ד לפי הפשט נראה שאהרן מוסר את דברי השם שנאמרו למשה לזקנים ואילו את האותות עושה לפני העם, ובפרק ה- א' משה אומר לפרעה "שלח את עמי ויעבדני במדבר" לפרעה מספרים סיפור על עבודה דתית ושום דבר על עלייה לארץ ישראל ובפרק ו אחרי שפרעה מכביד את העבודה משה חוזר לקב"ה, הקב"ה אומר לו למסור לבני ישראל שהוא הולך לגאול אותם ולהביא אותם אל הארץ שהבטיח לאבותם ושום מילה על הגעה להר ולא על קבלת התורה. כלומר לפי הפסוקים שלפי הפשט בכל מקרה מדובר רק על עבודה, משה יודע, פרעה יודע אך בני ישראל לא במפורש, ספק יודעים.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

חזק וברוך ואני מתחלה הוקשה לי מהפסוק בקריעת ים סוף שנאמר "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" וכשפתחתי ברמב"ם הנ"ל ראיתי שמרן ז"ל ציין לספר העיקרים (מאמר א' פי"ח) שביאר ד' הרמב"ם וכשעיינתי שם מצאתי שבא ליישב הקו' הנ"ל ותמצית דבריו שעמ"י האמינו במשה שהוא צדיק ובעל מופת, אבל  עדיין לא האמינו שנבואתיו במאה אחוז מאת ה' כי מבואר בסנהדרין (דף צ' ע"א) שיכול להיות נביא שקר שהוא עושה אותות ומופתים ובמתן תורה האמינו במשה שהוא נביא אמת עש"ב ולפ"ז א"צ לכל האריכות 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן