איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
מדוע מרן ראש הישיבה מתיר לשמוע שירים בימי ספירת העומר ביום שישי אחר חצות ובראש חדש אייר הרי האיסור כל ימי הספירה הוא מטעם מנהג והמנהג לא לשמוע גם בימי ששי אחר חצות ובראש חדש אז הולכים לפי המנהג או לא?
זה מנהג קלוש שאין לו סמך בש"ע, ולא דברו בו הפוסקים אלא בדור האחרון בלבד (ועיין עוד במקור נאמן ח"ב סימן תס"ג ובמכתבו של ר' משה חבושה הנדפס שם בסוף הספר)
מאת: פלוני | תאריך: כ״ט בניסן ה׳תשע״ז – אפריל 25, 2017
האם מנהג של כלל ישראל שנהגו בו בעשרות השנים האחרונות שלא לשמוע שירים מוקלטים בימי הספירה ומנהג זה זכה לתמיכה נלהבת מגדולי ישראל אחר שכל השנה יש בעיה בשמיעת שירים אלו האם זה מנהג קל? האם זה לא כנדר של כלל ישראל שלא לשמוע שירים בימי הספירה אף ביום שישי לאחר חצות ובראש חודש אייר ?(מה שמרן לא הזכיר זאת זה משום שלדעתו אסור כל השנה ובוודאי שאם היה בדורנו היה תומך במנהג ישראל זה.)
אחר שרבי משה חבושה נר"ו מעיד שניגן לפני מרן הגרע"י זצ"ל בימי העומר לכתחילה, ושכן נהגו עוד מגדולי חכמי הספרדים בירושלים ואין פוצה פה ומצפצף (כמ"ש במקור נאמן שם), קשה לומר שמנהג זה זכה לתמיכה נלהבת…. בין כך ובין כך בודאי שיש בסמכותו של מרן שליט"א לקבוע גבולות במנהג מחודש זה. והמחמיר לעצמו תע"ב