Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע מרן ראש הישיבה מתיר לשמוע שירים בימי ספירת העומר ביום שישי אחר חצות ובראש חדש אייר הרי האיסור כל ימי הספירה הוא מטעם מנהג והמנהג לא לשמוע גם בימי ששי אחר חצות ובראש חדש אז הולכים לפי המנהג או לא?

הרב רזיאל כהן

זה מנהג קלוש שאין לו סמך בש"ע, ולא דברו בו הפוסקים אלא בדור האחרון בלבד (ועיין עוד במקור נאמן ח"ב סימן תס"ג ובמכתבו של ר' משה חבושה הנדפס שם בסוף הספר)

שאלת המשך:

האם מנהג של כלל ישראל שנהגו בו בעשרות השנים האחרונות שלא לשמוע שירים מוקלטים בימי הספירה ומנהג זה זכה לתמיכה נלהבת מגדולי ישראל אחר שכל השנה יש בעיה בשמיעת שירים אלו האם זה מנהג קל? האם זה לא כנדר של כלל ישראל שלא לשמוע שירים בימי הספירה אף ביום שישי לאחר חצות ובראש חודש אייר ?(מה שמרן לא הזכיר זאת זה משום שלדעתו אסור כל השנה ובוודאי שאם היה בדורנו היה תומך במנהג ישראל זה.)

הרב רזיאל כהן

אחר שרבי משה חבושה נר"ו מעיד שניגן לפני מרן הגרע"י זצ"ל בימי העומר לכתחילה, ושכן נהגו עוד מגדולי חכמי הספרדים בירושלים ואין פוצה פה ומצפצף (כמ"ש במקור נאמן שם), קשה לומר שמנהג זה זכה לתמיכה נלהבת…. בין כך ובין כך בודאי שיש בסמכותו של מרן שליט"א לקבוע גבולות במנהג מחודש זה. והמחמיר לעצמו תע"ב 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן