יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
במסגרת עבודת הגמר שלי באדריכלות, בחרתי להקדיש פרק על עקרונות תכנון הלכתיים בריהוט ובבנין בית כנסת. לצורך הענין התעוררתי להבין את הצורך בפרוכת בארון הקודש, זה ידוע לי כמנהג יסודי ורווח מאד, אך איני יודע האם זו חובה גמורה, או מה המקור הקדום ביותר למנהג זה, ומה הסיבה לצורך בפרוכת ועוד. אשמח מאד למקורות בעיקר מהספרים המרכזיים (חז"ל, ראשונים, שו"ע, שותי"ם מרכזיים).
המקור הקדום (מגילה דף כ"ו ע"ב) ועעיןשם בפרש"י ובתוספות ובשאר ראשונים, ובש"ע או"ח (סימן קנ"ד ס"ג) ובשאר אחרונים שם, ובשו"ת יחו"ד (ח"ו ס"ט) ועוד