Menu
שאל את הרב
print
אא

בענין ציצית: בברית כהונה חלק אורח חיים מערכת ט' אות ד' כתב רבי כלפון ע"ה: "כתב מרן ז"ל סי' ח' סי"א עיקר מצות טלית קטן ללובשו על בגדיו כדי שתמיד יראנו ויזכור המצות. והמנהג פה ללובשו על החלוק ועליו הבגד הנקרא סדרייא, והציציות נראים מבחוץ כי הם ארוכים יותר מהסדרייא אם מעט ואם הרבה" וסיים "וכ"כ ה' כף החיים ז"ל בשם רבינו האר"י ז"ל והאחרונים ז"ל" ומשמע שמנהגם כמוהו ופסיקתו כמוהו (שאם לא כן היה לו לכתוב "ואף על גב שכתב כף החיים..."). והרי האר"י ז"ל אמר להכניס והוא כתב שנהגו שהציציות מגולות מעט. ואמנם רבי כדיר צבאן ע"ה כתב שאין הכוונה שצריך שהציציות יהיו מגולים לגמרי, אלא עובדא נקט שאי אפשר אחרת לפי המלבוש בזמנם. אולם עדיין אין זה כמו שכתב כף החיים בשם האר"י ז"ל. ואם כן מדוע כתב רבי כלפון "וכן כתב הרב כף החיים"?

הרב אדיר כהן

שמוה"ר רבי כלפון תופס כמרן נגד האר"י כן כתב בעצמו במקומות רבים בשואל ונשאל ועוד, וכן בכמה מקמות בברית כהונה (לדוגמא באו"ח מערכת ת' אות מ"ז) אבל ודאי שגם לדעתו אפשר לסייע את המנהג מדברי רבנו האר"י שכן סובר, ובזה האר"י הוא כמו שכתב בברית כהונה שם שנהגו שהציציות מתחת הבגד

שאלת המשך:

אבל האר"י אמר שהציציות צריכות להיות מכוסות והוא כתב שהציציות נראות, אז אין סיוע למנהג מדבריו של האר"י ז"ל (ניתן לומר שלא קשה מדברי האר"י ז"ל כי אם הציציות נראות מעט אז אין בעיה, אבל איך יש סיוע)? ובענין הערתו של רבי כדיר צבאן: מדוע לא יכלו להכניס הציציות במכנסיים כפי שעושים היום?

הרב אדיר כהן

כנראה אין זה דרך כבוד שהציציות יגעו בבשר הרגלים וע"ע בספר מקור נאמן ח"א (סימן ל"ד) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן