התכלת
לדעת מרן ראש הישיבה שליט”א מסתבר מאוד שחלזון “ארגמון קהה קוצים” הוא התכלת, וראוי לעשות אותו. ומה שאבותינו לא נהגו כן מכיון שלא היה להם, ובודאי שאם היו מוצאים היו שמחים כמוצאי שלל רב לזכות במצוה זו.
לאחר תפילת שחרית יצאתי להתפנות חלצתי את התפילין והסרתי הטלית. ברצוני להחזירם לעוד מספר שעות. את התפילין עליי להחזיר בברכה, אך מה דין הטלית? האם עדיף להתעטף בה קודם הנחת התפילין ללא ברכה תוך כניסה לספק, או שמא עדיף להניח התפילין קודם ההתעטפות בטלית על אף הבעיתיות בכך לחכות כחצי שעה כדעת הגרע"י ולברך גם עליה. תודה מקרב לב ושבת מבורכת
הוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה (אבות ריש פ"ב). בשעה שאדם מעוטף בטלית הוא מקיים בזה מצוה בכל רגע, וחבל שלא יתעטף בטלית במשך חצי שעה ויפסיד מצוות רבות רק למען ברכה אחת. הלכך הנכון שיתעטף בטלית תיכף ללא ברכה.
וגם צ"ע אם ינהג כפי המוזכר בשאלה אם אין בזה גורם ברכה שאינה צריכה, דמאחר וכעת מעוניין להתעטף בטלית ופטור מלברך וממתין חצי שעה רק כדי לברך, הרי הוא גורם ברכה שא"צ. ועוד שאין כאן היסח הדעת וצ"ע אם יהא רשאי כלל לברך אחר מחצית השעה, הואיל וברצונו לברך על הטלית ולהתעטף כבר כעת, ויושב ומצפה אימתי יתעטף בטלית ולא הסיח דעתו כלל