בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
האם ראוי להגיד לכהן לצאת החוצה בימי שני וחמישי, על מנת לאפשר לאדם שיש לו בר מצוה או להבדיל אזכרה לעלות לתורה לו ולבני משפחתו? אומנם זה לא קורה בתדירות גבוהה, אך אבקש לדעת האם ההלכה תומכת בכך?
מותר. וכן פסק מרן הגר"ע זצ"ל ביבי"א (ח"ו סימן כ"ג אות ג') שאם יש חתן בר מצוה ורוצים להעלות גם את החתן וגם את אביו או שיש שני חתני בר מצוה ורוצים להעלות את שניהם יבקשו מהכהן לצאת, או שיאמר הגבאי יעלה פלוני אע"פ שיש כאן כהן ומסתמא הכהן מוחל על כבודו