שאל את הרב
print
אא

שמרני אל כי חסיתי בך. האות שין מנוקדת בקמץ קטן. על פניו נהגית בדומה לחולם, אך שמעתי חזנים המתעקשים להגות כפתח (קמץ גדול). מהי הצורה הנכונה? האם שתיהן?

הרב אמיר דאדוואנד

שָמרני (געיא אחר השי"ן) אל כי חסיתי בך (תהלים פרק ט"ז) נוהגים בקמץ רחב (ולא כמו חולם) כיון שיש געיא בשי"ן וכן: שָמרה נפשי כי חסיד אני (תהלים פרק פ"ו) ובתפלת שחרית לפני "בית יעקב") ולעומתן שמרה נפשי והצלני (תהלים פרק כ"ה ובתפלה בתחנון) השי"ן בקמץ קטן (כמו חולם) כיון שאין שם געיא 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן