הבדל המשמעות ארשתיך לבין וארסתיך
אין הבדל . שין שמאלית וסמך מתחלפות. בכל ספר איוב המילה כעס כתובה בשין שמאלית והיינו הך
בהגהות לספר סולת למנחה כתב כת"ר שתיבות וקוי שבישעיה ושבתהלים הם משני שרשים שונים קוה, קיה. ולא זכיתי להבין דב"ק כי בספר השרשים לרד"ק ולרבינו יונה אבן ג'נאח נמנה פסוק וקוי ה' יחליפו כח בשורש קוה. ולא מצאתי לעת עתה בדבריהם שורש קיה.
מרן שליט"א הביא דוגמא לדבריו מהשרשים הוה והיה שהם שנים כמו מה הוה לאדם (בקהלת ב' כ"ב) וי"ד ה' הויה (בשמות ט' ג' ) ע"ש ונראה כוונתו שאע"פ שאפשר שהם שרש אחד רק היו"ד מתחלפת בוא"ו לפעמים מ"מ המדקדקים (הרד"ק) מנאום לשתי שרשים א"כ אפשר לומר כן גם כאן שהם שתי שרשים אע"פ שאין לנו הרבה דוגמאות משרשים אלו כמו הוה והיה, ולכן המדקדקים חיברום לשורש אחד, ועיין להרד"ק בשרשים (שרש הו"ה) על פסוק כי לשלג יאמר הוא וגו' שאפשר שיהיה הוא"ו בשרש הזה תמורת היו"ד בשרש היה, היה או יהיו שנים שרשים ועכ"פ הענין אחד עכ"ל וה"ה לנ"ד.
וע"ע להרד"ק עצמו בפירושו לישעיה שם (מ' ל"א) שכתב "וקוי" כתיב ביו"ד אחת לבד והיא עי"ן הפועל וכו' עכ"ל נראה מדבריו שכוונתו לשורש "קיה" שהיו"ד היא עי"ן הפעל, אע"פ שאפשר לדחות שכוונתו שהיו"ד עומדת בעי"ן הפועל תחץ הוא"ו.