יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
שמעתי שהאר"י הקדוש אמר לא להיות מוהלים או שוחטים, ראיתי מקור שמזכיר ברמז בהקדמה לח לשער הגלגולים (דיבור המתחיל וסיבת הגילגול). האם יש שחר לדבר? האם ידוע לכם אם יש מי שכן התנגד לתלמידיו שיהיו שוחטים או מוהלים?
במקור שציינת בשער הגלגלים (הקדמה ל"ח) לא מצאתי לע"ע רק מצאתי בדף נ"ב ע"ב (דפוס י-ם תרס"ג) שאמר לו האר"י למהרח"ו שבגלגול הקודם קיים מצות שחיטה ולכן בגלגלול זה יזהר מאד שלא ישחוט. והסיבה היא מכיון שהיה משורש קין ועוד סיבה אחרת, ע"ש ובדף נ' ע"א כי גם כן שהוא מצד עצמו מתרחק מלהסתכל במוהל ובשוחטים מאותה הסיבה האחרת שהזכיר שם.
ומבואר מדבריו שמי שאינו יודע שקיים מצות שחיטה ומילה בגלגול או גלגול אחר צריך להשתדל ללמוד ולקיים.
על חכמים אחרים לא שמעתי, רק זאת אדע שמרן זקני מייסד הישיבה זצ"ל מנע מבחורים רווקים ללמוד מילה מסיבות אחרות.