Menu
שאל את הרב
print
אא

מובא בסידורים איש מצליח בשם הבא״ח שטוב לסמוך ״הודו״ לסדר הקרבנות. למה אמירת 13 המידות של רבי ישמעאל אינה נחשבת כהפסק ביניהם ? והאם הנחת תפילין או אמירת פרשת ״קדש לי כל בכור״ נחשבת כהפסק ביניהם ?

הרב אברהם מאזוז

הטעם להסמיך פסוקי הודו לסדר הקרבנות כתב האורחות חיים (הלכות מאה ברכות סימן י"ח) לפי שתיקן דוד לאומרו בשחר ומסמיכים אותו לתמיד של שחר.
וברייתא דרבי ישמעאל אינה נחשב הפסק כיון שקבעו חז"ל לאומרה אחר פרשת התמיד כדי לומר מקרא ומשנה ומדרש (עיין טור ובית סיוסף סימן נ').
והנחת תפילין אינה הפסק. ואמירת פרשת קדש לי עדיף שיקדים ואם לא אמר יכול לאומרה בינהם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן