שאל את הרב
print
אא
כתב הבא"ח (ש"א בראשית אות ט') ואם נכנס לבית הכסא ואין עליו בגד עליון המכסה את הטלית קטן, אז יכסה ויצניע הציציות שבו שלא יהיו תלויים להדיא בגלוי, עכ"ל. משמע מדבריו שביום-יום לא צריך להצניע ציציותיו אלא כשנכנס לבית הכסא ללא חולצה. וזה הפך מנהג הספרדים להכניס הציציות וכמ"ש מרן הרב עובדיה יוסף ביחוה דעת (ח"ב סימן א')?

הרב יעקב כהן

אדרבא משם מוכח להיפך, שהרי כתב: שאם נכנס לבית הכסא ואין עליו בגד עליון המכסה את הטלית קטן אז יכסה ויצניע הציציות שבו וכו', משמע שאם היה עליו בגד עליון לא היה צריך לכסות הציציות, כי בלאו הכי הם מכוסות על ידי הבגד העליון.

שאלת המשך:

שמעתי ביאור נפלא על מנהג הספרדים שאינו להכניס הציציות במכנסיים, אלא שהיו נוהגים לילך ברחוב עם בגד עליון ארוך וממילא הציצית מכוסה, ובזה יישב גם הסתירה בכתבי האר"י ז"ל אם הציצית בפנים או בחוץ מהרב סיידון שליט"א באלעד כעת בירושלים כמדומה

הרב אדיר כהן

כך כתב גם בשו"ת ברכת יהודה ח"ו (חאו"ח סימן א') עש"ב. אלא שאין זה מוכרח, ואכמ"ל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0